Meest gestelde vragen rondom uw zorgverzekering

Uw zorg(verzekering) en de gevolgen van het coronavirus
We begrijpen dat deze tijd ook vragen oproept rondom de zorg die u krijgt of nodig heeft.

Kan ik getest worden op het coronavirus? 
U kunt de test niet zelf aanvragen. Uw zorgverlener bepaalt of u getest moet worden.

Ik krijg binnenkort zorg. Gaat mijn afspraak gewoon door? 
U kunt het beste even contact opnemen met uw zorgverlener.

Ik wil niet naar het ziekenhuis voor mijn geplande behandeling. Kan ik de afspraak verzetten? 
Ja, u mag een geplande afspraak of behandeling altijd verzetten. Bespreek met het ziekenhuis wat er mogelijk is.

Mijn behandeling of afspraak in het ziekenhuis gaat niet door, wat kan ik doen? 
Het ziekenhuis zegt uw afspraak alleen af als uw behandeling uitgesteld kan worden. Ziekenhuizen stellen veel behandelingen uit, zodat er genoeg personeel en materiaal is voor de zorg van coronapatiënten. Ook komen artsen hierdoor zo min mogelijk met andere patiënten en bezoekers in contact. Dat verkleint de kans op nieuwe besmettingen.

Ik gebruik medicijnen, zijn deze nog voldoende verkrijgbaar? 
Op dit moment zijn er genoeg medicijnen voor iedereen. Om tekorten te voorkomen krijgt u geen medicijnen voor een langere periode meer mee. 

Uw zorgverzekering en vergoedingen

Krijg ik een test op het coronavirus vergoed? 
Ja. Test de GGD u in een contactenonderzoek? Dan betaalt u géén eigen risico.

Wordt u in het ziekenhuis of door uw huisarts getest?
Dan verrekenen we de kosten wel met uw eigen risico.

Krijg ik mondkapjes vergoed? 
Nee, u krijgt mondkapjes niet vergoed.

Voor meer informatie staan onze medewerkers voor u klaar.

Ook Adviesgroep De Vogel staat achter onze Zorghelden
Wij ondersteunen de boodschap van de stichting Paulina.nu van harte. De boodschap is voor alle zorgverleners in het bijzonder, maar ook voor alle anderen die op één of andere manier een steentje bijdragen in deze onzekere en moeilijke tijden. Help elkaar en volg de richtlijnen op in het belang van de gezondheid van ons allemaal. Laten we met elkaar voor elkaar zorgen!

Download hier de poster.

Belangrijkste websites van zorgverzekeraars

Aevitae - https://www3.aevitae.com
CZ - https://www.cz.nl
Amersfoortse - https://www.amersfoortse.nl
NN - https://www.nn.nl
ONVZ - https://www.onvz.nl
Stad Holland - https://www.stadholland.nl
Menzis (via Upiva) - https://www.menzis.nl
VGZ (via Upiva) - https://www.vgz.nl
Ohra (via Upiva) - https://ohra.nl
Zilverenkruis (via Upiva) - https://zilverenkruis.nl

Wij hebben ernaar gestreefd deze informatie over de (mogelijke) gevolgen van het coronavirus zo goed mogelijk gecontroleerd te hebben op inhoud en actualiteit. Adviesgroep De Vogel kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade, die direct of indirect het gevolg is van eventuele onjuistheden die in deze informatie staan of als er problemen ontstaan door het (onjuist) gebruik van deze informatie.

Contact

Heeft u nog vragen of wilt u gewoon iets kwijt? Wij staan voor u klaar. Onze vakspecialisten ondersteunen u waar zij kunnen en benutten alle mogelijkheden om u zo goed mogelijk te helpen.

  • Telefonisch

    0187-497111

  • Stuur ons een e-mail

    info@devogel.nl

  • WhatsApp

    06-20802840 (zorg en inkomen)

  • Live chat

    Opent automatisch op onze website op werkdagen tussen 08.30 uur en 17.00 uur. 

Of vul het contact- vraagformulier in. Dan nemen wij contact met u op en/of beantwoorden uw vraag per e- mail.

Wij nemen de regelgeving met betrekking tot de bescherming van uw persoonsgegevens serieus en hechten veel waarde aan de bescherming van uw privacy. Bekijk hier ons Privacy statement.