Voorwaarden uitstel betaling zakelijke verzekeringen

Uitstel van premiebetaling door coronacrisis
Heeft u betalingsproblemen door de coronacrisis? We begrijpen dat dit een lastige tijd is voor ondernemers. Daarom bieden veel verzekeraars mogelijkheden om de betaaltermijn aan te passen.  

Voorbeelden van aanpassingen:

  • Het is mogelijk om vanaf maart 2020 (kosteloze) termijnbetalingen toe te passen (bijvoorbeeld jaarbetalingen om te zetten naar halfjaar- kwartaal of maandbetalingen).
  • Ondernemers krijgen 60 dagen extra tijd om de betaling te voldoen. U heeft dan een betalingstermijn van 90 dagen.

Voorwaarden regeling tijdelijk uitstel

  • De regeling is specifiek bedoelt om bedrijven en ondernemers te helpen die direct en indirect hard worden geraakt door de maatregelen en het coronavirus.
  • Deze regeling geldt vooralsnog voor nota’s van maart 2020 en april 2020. (Nb. nota’s van voor 1 maart 2020 dienen binnen de betaaltermijn te worden betaald).  
  • De regelingen worden NIET standaard en collectief door verzekeraars aangeboden. Verzekeraars hebben of geen of individuele regelingen.
  • De regeling is voor klanten die geen achterstand hebben op eerdere openstaande premies en geen actieve betalingsregeling hebben lopen.
  • Onze medewerkers moeten per individuele onderneming een verzoek indienen bij  verzekeraar met een korte uitleg (bedrijfsomstandigheden) en de gewenste afspraken.

Uitleg regeling tijdelijk uitstel

  •  Binnen 30 dagen na factuurdatum   melden: de dekking blijft gehandhaafd. Betalingstermijn wordt met 60 dagen verlengd.
  •  30 dagen na factuurdatum  melden: de dekking was opgeschort en wordt in kracht hersteld. De betalingstermijn wordt met 60 dagen verlengd.

De regeling wordt alleen op verzoek van de klant toegepast. Wacht niet te lang en reageer binnen 30 dagen
Neem contact op met onze medewerkers of dien een verzoek in via e-mail of via het contactformulier

Tot slot
 Zoals u hierboven kunt lezen gaat het om uitstel van betaling. Houdt u er rekening mee dat de premiebetalingsverplichting van kracht blijft. Uitstel is geen afstel van betaling. Zorg dat u het overzicht houdt van uw totale betalingsverplichtingen op de langere termijn.

Wij hebben ernaar gestreefd deze informatie over de (mogelijke) gevolgen van het coronavirus zo goed mogelijk gecontroleerd te hebben op inhoud en actualiteit. Adviesgroep De Vogel kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade, die direct of indirect het gevolg is van eventuele onjuistheden die in deze informatie staan of als er problemen ontstaan door het (onjuist) gebruik van deze informatie.

Contact

Heeft u nog vragen of wilt u gewoon iets kwijt? Wij staan voor u klaar. Onze vakspecialisten ondersteunen u waar zij kunnen en benutten alle mogelijkheden om u zo goed mogelijk te helpen.

  • Telefonisch

    0187-497111

  • Stuur ons een e-mail

    info@devogel.nl

  • WhatsApp

    06-46811305 (bedrijven)

  • Live chat

    Opent automatisch op onze website op werkdagen tussen 08.30 uur en 17.00 uur. 

Contactformulier

Wij nemen de regelgeving met betrekking tot de bescherming van uw persoonsgegevens serieus en hechten veel waarde aan de bescherming van uw privacy. Bekijk hier ons Privacy statement.